Klasická sůl vs. Himalájská sůl

7/18/2019

V poslední době je hodně diskutovaným tématem sůl. Vyplatí se vůbec kupovat předraženou sůl himalájskou, která je narozdíl od té klasické mořské obohacená o 84 minerálů, jak v popisu zmiňuje jeden nejmenovaný eshop? Nedávné výzkumy Časopisu dTest a pořadu Adost ukázaly, že se soli od sebe nijak zvlášť zásadně neliší. Prodejci himalájské soli vyzdvihující prospěšnost minerálních látek však již neuvádí, že aby se potravina dala považovat za zdroj minerální látky musí obsahovat nejméně 15% doporučené denní dávky, což tato "obohacená" sůl zdaleka nepředstavuje. Jako další nevýhodu himalájské soli vidím v tom, že není jodidovaná jako klasická kuchyňská sůl. Lidé dříve trpěli nedostatečným příjmem jódu, což se vyřešilo takovým způsobem, že se začal přidávat do soli. Pokud jste veganem a nepřijímáte dostatečné množství jódu např. z řas a navíc používáte himalájskou sůl, je možné že se brzy projeví deficit. Zásadní roli hraje také cena. Na eshopu jsem si vyhledala aktuální ceny jednotlivých solí, za tu klasickou zaplatíte 39,80/kg a u té himaljské je to 99,80/kg. Je jasné, že si prodejce přiráží za dovoz z Pákistánu, kde se těží, avšak v tom stále vidím pouze a jen vidinu zisku nalákat lidi na něco, co za to nestojí. Nehledě na to, že při koupi suroviny z dovozu zvyšujete uhlíkovou stopu. Ať už používáte sůl alpskou, či himalájskou, vězte, že nadměrná konzumace soli vede ke zdravotním problémům, doporučený denní příjem by měl být do 5g/den.

You Might Also Like

0 komentářů

Pravidelní čtenáři