Jaká je pravda o smoothies?

7/06/2019

Po náročném, ale úspěšně dokončeném prvním ročníku na VŠ mám konečně zase čas na psaní. Dnes bych Vám chtěla sdělit pravdu o smoothies (fresh ovocných nápojích atd.), jsou opravdu tak zdravá, jak si lidé myslí? I na praxi v nemocni jsem se často setkávala s obězními lidmi, kteří mají problém s tím, že jim váha nejde dolů, i když vynechávají smažené, preferují ovoce a zeleninu atd. Skrytým problémem bylo to, že si dávali 2x denně svačinu formou ovocných smoothieček. Průměrné smoothie totiž obsahuje až 0,5 kg ovoce, které nejen že má spoustu cukru, ale je i vysoce kalorické. Do smoothie lidé nacpou o dost větší množství ovoce, než by reálně dokázali za den sníst. Osobně preferuji sníst ovoce vcelku, kdy do sebe jednak dostanete více živin, druhak žvýkání dodává informace signály o příjmu potravy, tudíž idéle zasytí, než strava tekutá. Ovoce a zelenina vcelku mimo to obsahuje i více vlákniny. I já si dříve často dělala smoothies s tím, že jsou kdovíjak zdravá. Naházela jsem do nich dva banány, hrst jahod, malin, borůvek, zalila mlékem a navrch osladila sirupem. Nebo jsem si v obchodech kupovala již hotová smoothiečka v pet lahvičkách, která jsou snad ještě horší možností. Klasická ovo/zele šťáva, kterou si vymačkáte v lednici příliš dlouho nevydrží a je tomu i tak u supermarketových smoothies, proto se do nich musí přidávat konzervační látky, aby déle vydržely. Navíc většina vitamínů se ztratí vlivem rozkladu světlem, či teplem při převozu. Hlavní důvod proč si je již nekupovat byl u mě ale jiný, a tím je zbytečný plast. Moje rada zní - pokud se chcete vyvarovat velkému příjmu energie a rychlých cukrů, buďto si smoothiečka dělejte pouze jednou za čas a s množstvím ovoce, které byste najednou reálně snědli, v lepším případě kombinujte se zeleninou, nebo vůbec a snězte suroviny vcelku, uděláte tak pro vaše tělo nejlépe.


You Might Also Like

0 komentářů

Pravidelní čtenáři