Knižní recenze: Mengeleho děvče

7/06/2018

Nově bych tu s vámi mimo jiné chtěla sdílet i své oblíbené knihy. Takové, co mi jak se říká do života něco daly a něčím mě obohatily. Knihy považuji za nedílnou část našich životů, díky nim se vzděláváme, odprosťujeme se od mnohdy depresivní reality, nebo jen relaxujeme. Mnoho knih mě donutilo přemýšlet nad životem samým. Jako první bych chtěla uvést nedávno dočtenou autobiografickou knihu z období druhé světové války. Nese jméno: Mengeleho děvče a autorkou je Viola Stern Fischerová. Tuto dámu bych nazvala hrdinkou a silnou ženou s velkým Ž. Její život je obdivuhodný, nejen že přežila čtyři koncentrační tábory včetně Osvětimi, ale také sloužila pro pokusy Mengelemu. Děj začíná sám o sobě nevinně, popisem života mladé dvacetileté dívky, která se poprvé zamilovala. Musím zmínit i zajímavý fakt, že Viola pocházela z jižního Slovenska. Protože její rodina měla židovské předky, postihla je všechny nehezká budoucnost v pracovních táborech. Viola však byla natolik silná, že se všechny ty hrůzné dny plné strachu, hladu a beznadějně přežila a z posledního táborového pochodu společně se třemi přítelkyněmi utekla. Po přečtení knihy jsem si hledala další informace a zjistila jsem, že zesnula v loňském roce v úctyhodných 94 letech. Doporučuji tuto knihu úplně všem, snad každý si poté začne vážit svého svobodného života. Já osobně mám tyto knihy s tématem holocaustu ráda, i přes to, že nejsou zrovna úsměvné. Myslím si, že bychom jak my, tak i naše budoucí generace neměly na tyto děsivé události zapomínat.

You Might Also Like