Já a Ashtanga

6/06/2018

Jaro bylo pro mě obdobím, kdy se udály velké změny v mém životě. Úspěšně jsem dokončila Střední zdravotnickou školu v Plzni a v následujících dnech se chystám na přijímačky na Lékařskou fakultu v Praze. Sice to moc pozitivně nevidím, ale zkusit se má všechno. Jak zní mé oblíbené přísloví: "Když si něco přeješ, celý Vesmír se spojí, aby si to mohl uskutečnit." Krom maturity jsem si našla takovou mojí vysněnou brigádu. Následující čtyři měsíce budu pracovat v místní zdravé výživě, kde jsou všichni moc fajn a práce mě (zatím) také baví. V tomto článku bych se však chtěla zmínit o úplně jiné věci. Před pár týdny jsem objevila Ashtangu, což je vlastně jeden z mnoha druhů jógy. Jógu jsem vždycky měla ráda, ale po čase mi přišla nudná. Ashtanga je oproti ostatním druhům jógy náročnější co se týče prvků, které občas přecházejí spíše do gymnastiky. Je vhodná zejména pro mladé lidi bez zdravotních problémů. Já jako úplný začátečník, který zprvu neuměl udělat ani stojku, mohu vřele doporučit. Ač se může zdát dosti obtížná, s pravidelností a trpělivostí se jí naučí snad každý. Ásany (pozice) jsou rozděleny do sestav, kterých je celkem 6. Nejvíce jsou praktikovány první dvě. První sestava, neboli Primary Series se také nazývá Yoga Chikitsa, neboli Yoga Therapy. Jejím hlavním cílem je pročistit si tělo a zbavit se nečistot (toxinů, usazenin a přebytečného tuku). Cvičením se tělo také zpevní a získá zpět pružnost. Já jsem nyní ve fázi, kdy se snažím každý den co nejvíce protahovat a získat tak co nejvyšší flexibilitu, která na začátku byla velice bídná. Ashtangu můžete vyzkoušet jak dle videí na youtube, tak i cvičebních plánků (viz foto). Já doufám, že jsem Vám alespoň trochu představila tento specifický druh jógy a že se do ní třeba zamilujete stejně tak jako já.

You Might Also Like

0 komentářů

Pravidelní čtenáři