Výzva: týden bez sóji

5/05/2018

Ahoj, protože mám následujících 14 dní svaťák a potřebuji se něčím rozptýlit, připravila jsem si pro sebe výzvu. Po celý týden nebudu konzumovat žádné výrobky ze sóji. Veganem jsem dva roky a minimálně několikrát do týdne jsem si ze sóji vždycky něco dala. A jak všichni víme, všeho moc škodí a ani sója není výjimkou. Krom svých pozitivních vlastností má i spoustu negativních. Na druhou stranu se chci vcítit i do veganů, alergiků právě na sóju, což jsem si nikdy nedokázala představit. Celý svůj týden budu sdílet s Vámi na blogu a přidávat společně s jednotlivými pokrmy i recepty, máte se na co těšit. Můžete se inspirovat, odlehčit i svoje tělo a stejně jako já zapojit více přírodních potravin před průmyslově zpracovanými.
V následující části bych se chtěla zaměřit na ty pozitivní a negativní stránky sóji. Největším jejím plusem bude zajista obsah bílkovin o značné výživové hodnotě. Dobře na sebe váže tuk a vodu díky čemuž se strukturou velice věrohodně dokáže přeměnit na maso. Dále má vysoký obsah nenasycených mastných kyselin
 a některých vitamínů, jako například B1 a E. Významný je i obsah prospěšné vlákniny. Naopak se uvádí, že zvyšuje hladinu kojeneckých estrogenů, tudíž by se měla vyhýbat malým dětem a těhotným. Dalšími problémy mohou být potlačení funkce štítné žlázy a ve fytátech, které omezují využití minerálních látek. Od spousty lidí slýchávám škodlivost GMO sóji. Ti si však neuvědomují, že jsou jí krmeni hospodářská zvířata, které následně konzumují. Naopak výrobky z ní jako je například tofu, tempeh atd. jí neobsahují. Budu moc ráda, když celý tento týden budete sledovat a třeba se i zapojíte. 😊

You Might Also Like

1 komentářů

Pravidelní čtenáři