Se změnou stravy do plavek

4/25/2018

Připravila jsem si pro Vás jednoduché a praktické protipy, které Vám budou nápomocné zejména před letním hubnutím do plavek. Nejprve chci podotknout, že každé tělo je individuální a každému vyhovuje něco jiného, tudíž jsem se snažila vybírat takové ty základní a všeobecně doložené fakty zahrnující zdravou výživu (která by se měla dodržovat celoročně a nejen před létem :)). Všechny jsou na základě i mých vlastních zkušeností, důležitá je pravidelnost a všemu dát dostatek času.

  1.  Co nejméně solte. Dnešní průmyslově zpracované potraviny obsahují extrémní množství soli, čtěte složení! Doporučená denní dávka soli dle světové zdravotnické organizace WHO jsou POUZE 3 gramy soli. Dnešní populace ji samozřejmě mnohonásobně překračuje, což vede jednak ke zvýšenému tlaku, tak i k větší pravděpodobnosti rizika mozkové příhody. Některým jedincům sůl způsobuje akné, jiným zas může zadržovat vodu v těle.
  2. Vyhýbejte se rafinovaným cukrům, bílému cukru, třtinovému cukru, sirupům. Při pečení si jej nahrazujte například banánem. Nebojte se jíst ovoce několikrát denně. Mylně se uvádí, že ovoce by se mělo konzumovat pouze dopoledne. Obsahuje soustu vitamínů a minerálů, určitě se v něm neomezujte.
  3. Pokud netrpíte alergií na lepek, nebojte se ho. Obsahuje spoustu vlákniny, napomáhající trávení. Avšak v nejlepším případě si pečivo připravujte doma například z pohanky a celozrnné mouky. Ty obchodové nejsou nic moc.
  4. Pijte vodu! Kašlete na kávy, supermarketové džusy z koncentrátů, šťávy, minerálky,.. Co nejvíce vody, ideálně kohoutkové, nebo studánkové. Balená voda je stejné kvality jako ta kohoutková + šetříte životní prostředí. Džusy si vyrábějte doma z ovoce a zeleniny, kdy víte co doopravdy obsahují. Nekupujte si zbytečně drahá soothies v obchodech, pravé ovo/zeleninové šťávy více jak 2 dny čerstvé nevydrží!
  5. Pomáhejte metabolismu, čas od času si dejte pravý zelený čaj, který vás skvěle nakopne a napomůže rychlejšímu metabolismu, stejně tak je tomu i u jablečného octu.
  6. Poslouchejte svá těla, jezte kdy máte hlad na co máte chuť. Nikdy nehladovte! Mějte své tělo rádi, vnímejte jej jako chrám a necpěte do něj zbytečné a nezdravé věci. Nikdy se netrestejte.
  7. Nebojte se silového tréninku, na kardiu nikdy nevyrýsujete postavu. Co nejvíce choďte, stáhněte si do mobilu počítání kroků a nachoďte alespoň 10 000 denně. Chůze je nejpřirozenější pohyb, pokud neradi sportujete, tak je ideální.

You Might Also Like

0 komentářů

Pravidelní čtenáři