A co vlastně jíš?

3/25/2017

Otázka kterou zná asi každý vegan, že? 😂 A tady je takové menší shrnutí na čem všem si pochutnáváme a důkaz toho, že si opravdu nic neodpíráme.

Začnu asi jako první masem. Spousta lidí si myslí, že bílkovina rostlinného původu nemůže ani zdaleko nahradit tu živočišného, ale mýlí se. Některé veganské náhražky obsahují dokonce více bílkovin než maso. Uvedu příklad:

  • Tofu: 15g bílkovin na 100g (více druhů např. uzené, marinované, bylinkové,..) 
  • Seitan: 25g/100g
  • Tempeh 18g/100g 
  • Robi 21g/100g
    a další.., pro srovnání kuřecí má 23g/100g a hovězí s vepřovým 20g/100g

    Tip: Mně chutnají všechny z uvedených náhražek, někdy je ale problém s tím najít tu správnou značku. Například Kauflandské tofu se nedá pozřít, zatímco po tofu z Albertu značky Sun food bych se mohla utlouct. 

Dále tu máme sýry. Snad milionkrát jsem slyšela: "Vegan bych být nemohla, nevzdala bych se sýru.", ale existují i sýrové náhražky. Já osobně je moc nekupuji, jednak kvůli ceně, druhak kvůli výživové hodnotě a pak asi i kvůli tomu že mi až tolik nechybí. Veganské sýry najdete teď už asi ve všech větších supermarketech.
I milovníci uzenin jako jsou párky, šunka atd. se ve veganství neztratí. Uzeniny jsem nejedla ani jako tehdejší masožrout, ale musím říct, že párky od Luneru jsou skvělý.
Rostlinná mléka jsou čím dál tím populárnější i u neveganů. Na trhu je široký výběr v příchutích od levných až po drahé. Mezi nejznámější patří Alpro, které složením není zas až tak úžasné. Můžete si vybrat z druhů jako je:
  • sójové
  • rýžové
  • obilné
  • kokosové
  • mandlové
  • oříškové
  • quinoové,..
Jogurty - ty jsem vždycky milovala a bála se při přechodu, že mi budou chybět nejvíce. Dnes již k dostání úplně všude. I u nás v Coopu v našem pidi městě. 😊
Veganská másla a margaríny lze zakoupit v každém obchodě s bio potravinami. Patří mezi ně například značka Alsan, Cocovit, nebo se nedávno začala prodávat i vegan kokosová Rama. Nikdy jsem zatím žádné nepoužila, takže nemohu posoudit. 😃
Vajíčka se při pečení dají nahradit také mnoha způsoby ať už rozmačkaným banánem, lžičkou chia semínek rozmixovaných ve vodě, nebo třeba arašídovým máslem.
Jako poslední uvedu smetany. Opět existují rýžová, obilná, sójová,..Spousta značek. Nedoporučuji sójovou, nemusí vždy být dobrá. 

You Might Also Like

0 komentářů

Pravidelní čtenáři